Del

AddThis is disabled because of cookie consent

Vi fejrer at vi har forholdt os kritisk i mere end 30 år med bæredygtig virksomhed.

Feb 14, 2019

Seventh Generation

BEGYNDELSEN

Vores historie begyndte i 1988 med en række ambitiøse principper.  En gruppe visionære iværksættere fra Vermont drømte om at stifte en virksomhed, der var baseret på aktivisme – og som skulle tilbyde amerikanerne produkter udviklet med omtanke for sundhed og miljø, men uden at gå på kompromis med effektiviteten.  

Det, der begyndte som et tæt-på-konkursramt-postordrekatalog for energi-, vand- og ressourcebesparende apparater, har udviklet sig til et førende bæredygtigt brand, som tilbyder banebrydende naturlige, giftfri produkter.

Navnet Seventh Generation er inspireret af den amerikanske Iroquois-indianerstammes kraftfulde filosofi: "Vi skal i alle vores overvejelser tage hensyn til, hvordan vores beslutninger påvirker de næste syv generationer".  Og nu 30 år senere, hvor Seventh Generation bevæger sig ud over de amerikanske grænser er denne markante filosofi fortsat stadig vores ledestjerne.

VORES RESULTATER INDTIL NU

Der er mange grunde til at fejre vores brands historie.  Vi er enormt stolte over at have været en "Founding B Corporation" siden 2007 og beæret over at være på B-Corps liste over "Best for Environment" (Bedst for miljøet) de seneste seks år. 

Vi har kæmpet en utrættelig kamp for mere sikre produkter, som kan skabe mere sikre hjem – en kamp, der for nyligt har kulmineret i den skelsættende lov "California Right To Know". 

Vores mål er at give mere tilbage til denne planet end vi tager: Fra vores fokus på plantebaserede ingredienser til brugen af mere bæredygtige materialer – og ved at vores team har forpligtet sig til 3.000 dage med frivilligt arbejde til vores interne CO2-afgift, der har bidraget med £233.000 til agerskovbrug på bare to år.  Det giver os håb for en lys fremtid. Og minder os om, at vi hver især skal bidrage positivt til de næste syv generationer.

MEN DER ER LANG VEJ ENDNU

Vi er stolte over at have bidraget med så mange positive og varige tiltag, men vi ved også, at der er lang vej endnu.  Selvom vi har bidraget til fremskridt på mange måder, skal vi stadig have vendt udviklingen.  Denne smukke og forunderlige planet, som vi har til låns, bliver behandlet med mangel på respekt af os alle – dens lejere.  Vi har alle sammen været med til at gøre jordens byrder større i stedet for at lette dem.  Det er vores mål hos Seventh Generation at efterlade vores planet i en bedre tilstand end da vi ankom, men vi må også indse, at vi på nuværende tidspunkt ikke er ved at vinde denne vigtige kamp.

VI SÆTTER TEMPOET I VEJRET

Vi vil fortsætte den kritiske kamp for at beskytte vores klima, vinde med planter i stedet for ikke olie,  producere uden affald og foretage indkøb fra leverandører på en bæredygtig måde (blandt andet).  Men vi vil også være større, mere modige, mere markante og hurtigere.

I 2016 tog vi en stor beslutning og solgte virksomheden til Unilever.  Det gjorde vi for at blive en del af Unilevers Sustainable Living Plan (Unilevers bæredygtighedsplan) og en vision om at gøre bæredygtig udvikling til en fælles sag.  Ved at være en del af en global og missionsdrevet virksomhed kan vi få vores produkter ud over USAs grænser og passe på de næste syv generationer over hele verden.

I 2017 lancerede vi et udvalg for vores sociale idégrundlag, som skal fungere som en  accelerator for vores sociale og miljømæssige mål.  I dette dedikerede udvalg bestående af ledende bæredygtighedskræfter sidder vores medstifter Jeffrey Hollender, vores tidligere CEO John Replogle, CEO for Ceres Mindy Lubber og Jostein Solheim, som er CEO for Ben & Jerry's.

KAMPAGNEAKTIVITET I STORBRITANNIEN

I 2017 begyndte vi vores kamp for de næste syv generationer i Storbritannien.  Det virker måske for længe at have ventet næsten tre årtier, men nu er vi her og vi planlægger at kompensere for den tabte tid.  

Gennem passioneret aktivisme vil vi bekæmpe klimaforandringer og presse Storbritannien til at leve op til Parisaftalen fra 2015 om at nedsætte den globale temperaturstigning til godt under 2 °C mere end temperaturen før industrialiseringen (det specifikke mål er 1,5 °C) og reducere udledningen af drivhusgasser til nul i år 2050 for at opnå dette.  

Som millioner af andre fulgte vi tv-serien Blue Planet II i efteråret 2017 og så de tragiske og ødelæggende følgevirkninger, som menneskets produktion af plastik, forbrug og affald har medført for verdens have.  Vi vil gøre mere for at bekæmpe denne skamplet, som er forårsaget af plastikforurening.  Vi vil gøre vores for leve op til Sir David Attenboroughs opfordring om at "fjerne plastik fra menuen".   Vi samarbejder med UK Plastics Pact og fokuserer ufortrødent på vores mål om nul affald for at sikre, at 100 % af vores produkter og emballage er bionedbrydeligt eller genanvendeligt senest i 2020.  

GØR EN FORSKEL

Hvis vi kunne ændre fortiden, ville vi gøre det.  Vi har gjort en forskel, men det er ikke nok.  Vi håber, at du stadig læser med her, fordi du som os vil gøre en forskel.  Vi inviterer dig til at samarbejde med os, til at støtte og udfordre os, så vi sammen kan vende klimaudviklingen, plastikforureningen og meget mere. Kun i fællesskab kan vi kæmpe for de næste syv generationer.

På den årlige Best for the World-liste offentliggør B Lab hvert år de certificerede B-Corps, som klarer sig allerbedst, inden for hvert belastede område samt generelt, opdelt efter størrelse. Seventh Generation er blevet præmieret med titlen "Best for Environment" hvert år fra 2013 til 2018.

[ii] Beale, C. (2017) ‘David Attenborough siger, at verden skal handle nu på plastikproblemerne, efter at have filmet følgevirkningerne i Blue Planet II’, Independent, 15. oktober (online) Læs mere: https://www.independent.co.uk/environment/david-attenborough-plastic-ocean-sea-blue-planet-pollution-microplastic-a8001641.html (Tilgået 16. oktober 2018)

Seventh Generation

Seventh Generation

Vi deler historier for at skabe en forbrugerevolution som passer på de næste syv generation

Læs historien
0 product(s)

Relaterede historier

Vores mission

Seventh Generations virksomheds mission er at skabe sikre og bæredygtige produkter og inspirere folk henimod en mere bæredygtig verden. Lær mere her.

Read more »